יום שישי, 20 בנובמבר 2009

תחילת הדרך ...לימודי נטורופתיה

התחלתי ללמוד נטרופתיה מתוך עניין רב לנושא התזונה . אז למה לא הלכתי ללמוד תזונה קלינית? בגדול אומר שהבנתי והצלחתי להתחבר ממש מבפנים לרעיון, שתזונה זה הרבה מעבר לפחמימות,חלבונים ושומנים,וזה ממש לא קטע של ספירת קלוריות. נשתרשה בי ממש התודעה,התובנה  שכדי להיות ולהרגיש בריא לא מספיק להקפיד לא לאכול יותר מדיי, אלא זה ממש קריטי מה אתה בוחר להכניס לפה מתוך השפע שהעולם המודרני חושף אותנו שלא תמיד לטובתנו

שמתי לי למטרה להפיץ מעתה כל ידע שאותו אקבל מלימודיי (שנה ב' נטרופתיה), מחומרים ומחקרים שאליהם אני נחשפת,מאמרים בנושא צמחי מרפא, תזונה, חיזוק מערכת חיסון לקראת החורף, מתכונים ועוד, כל זאת כדי לקדם את נושא אורח החיים הבריא והפשוט בבתים של כולנו. אם רק נהיה מודעים יותר למה שהטבע מציע לנו ברוב חכמתו. נכיר את המגוון העצום של המזונות שעומדים לרשותנו כדי לרפא אותנו, ולשמור על בריאותינו ובריאות ילדינו,הרי שזהו שכרי. אשמח לקבל תגובות הצעות טיפים בקשות ושאלות, כדי להרחיב את היריעה ולהגדיל את הידע.

אני רוצה לשתף אתכם מתי הפכה ההתענינות שלי בתזונה נכונה לממש חלק מחיי (ואני ממש בתחילת הדרך). הכל התחיל מכולסטרול גבוה שהתגלה לפני הרבה שנים, ובמאבק שלי להוריד אותו באמצעים שונים ומשונים.  למרות שתמיד היתה בי ההכרה עד כמה תזונה נבונה משפיעה על איכות החיים אני זוכרת את עצמי כאדם שקשה לו מאוד ליישם את ההבנות הללו בפועל. אני אדם שהתשוקה אצלו למתוק בוערת מבפנים וכשהיא פורצת, כל התאוריות והידע הרב לגבי נזקים אפשריים קרסו באחת אל מול חפיסת שוקולד פרה  אחת....תוך שניות היתה נותרת העטיפה ואין זכר למה שהיתה לפני דקה.

לקח לי המון המון זמן, וידעתי שאני לעולם כבר לא אצליח להתגבר לבדי על הכולסטרול הגבוה שלי ואאלץ לקבל את עיצת או יותר נכון דרישת הרופאים ליטול סטאטינים. למרות זאת מגיל 30 בערך אני מנסה לההשתלט על הכולסטרול שנסק מבדיקה בדיקה ואף הגיע ל179 LDL . לבי נקרע בין הצורך להשתלט על הכולסטרול באמצעים טבעיים ובתזונה נכונה, ולהימנע מלכבול עצמי לתרופות מעתה ועד סוף חיי, לבין הפחד האמיתי שחילחל לנוכח אין ספור מחקרים המעידים חד משמעית שכל מי שבריאותו חשובה לו עליו ליטול תרופה להורדת כולסטרול, כי שום דבר אחר לא יעזור במיוחד אם ירש אותו גנטית (אני ירשתי אותו מאמי). לכולסטרול קיימת נטיה לשקוע בדופני כלי הדם שלנו ולגרום להיצרות ובסופו של דבר חסימה מוחלטת של העורקים הכלילים המובילים ללב ובכך לגרום להתקף לב או חלילה לשבץ.

שנה בדיוק ללימודים והשינויים החלו לקרות לאט לאט. הפסקתי להכניס הביתה אויבים. ועשיתי עוד כהנה וכהנה שינויים (שבהמשך אשתף אתכם בהם)כשהשינוי האמיתי היה כשנרשמתי לקאנטרי והתחלתי לעשות הליכות ואירובי שמעלים HDL שזה הכולסטרול הטוב שתפקידו לקחת את הכולסטרול הרע הזורם בכלי הדם ולפני שהוא שוקע להעביר אותו לכבד.

החודש ימלאו לי 35 ואני יכולה לומר שטפו טפו אני בדרך הנכונה. גם מבחינת ההרגשה  הטובה, והחיוניות. העיפות והלאות- שכל חיי אפיינו אותי - התמעטו בצורה ניכרת. בנוסף בדיקות הדם הצביעו על מגמת שיפור. מה אבקש יותר?

המסר שלי אליכם לפעם זו:  אם סטיתם לרגע מהדרך, אף פעם אל תזנחו אותה. זכרו שהדרך ארוכה ואף פעם לא נגמרת. היא קשה, מפותלת ולעיתים בלתי נראית. אבל אם תזכרו להביט לצדדים, תווכחו שהדרך, על קוציה וחיות הטרף שלה, מזמנת לנו גם פריחות מופלאות וגילויים נהדרים שמסמנים לנו שאנחנו על המסלול.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes