יום שישי, 20 בנובמבר 2009

איך נעזור לילדינו לעבור את החורף בריאים?

החורף ממשמש ובא, שפעת החזירים מאיימת לתקוף כל רגע ווירוסים ושפעות אין ספור ממתינות לפרוץ כל רגע, ולא יעזרו נסיונות ההרגעה. כי כשמדובר בילדינו שבגנים ובבתי הספר אנחנו נלחצים. האם נעמוד אובדי עיצות וחסרי אונים ונחכה שזה יכה בנו, או שיש כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות? במאמר זה אנסה לתת מספר עיצות פרקטיות כדי שנוכל כולנו לעבור את החורף בשלום. וגם מתכון המשמש חטיף בריאות מהטבע.

1. צמצמו חשיפת ילדיכם למתוקים- שמעתם את זה בעבר, אתם שומעים את זה כל הזמן, ותשמעו את זה שוב ושוב!
אני רואה אמהות שנותנות באופן יומיומי לילדיהם הרכים שוקולדים, במבות וחטיפים מלאי סוכר, שומנים רוויים וחומרי מאכל טעם וריח באופן קבוע. הן מרעילות את ילדיהם, מחלישות את מערכת החיסון שלהם ומקטינות את יכולת גופם הטבעית להילחם בפולשים ומזיקים.
2. הרגילו אותם לנשנש חטיפים בריאים-. הציעו להם כשאתם יורדים איתם לגינה "ממתקים מהטבע": ירקות חתוכים, גרגירי חומוס מבושל, פירות יבשים.אגוזי מלך. אם ממש בא לכם לפנק לכו על מוצרים מקמח מלא וללא צבעי מאכל, יש בסקוויטים כאלה בבתי טבע. בדקו וקראו טוב טוב מה כתוב על גבי האריזה. המנעו ממוצרים המכילים שומן טראנס או שומן רווי. שומנים אלו הוכחו כשמסייעים בתהלכים דלקתיים בגוף, מחלות לב וסרטן.
3. ספקו להם מאכלים מגוונים הכוללים קטניות דגנים מלאים וסיבים תזונתיים. שלבו בינהם וחשפו אותם למקסימום סוגי מאכלים. כך תבטיחו כי ילדיכם יקבל את מירב הערכים התזונתיים שלהם הוא זקוק כדי להתפתח ולגדול להיות אדם בריא.
4. לפני השינה פנקו את ילדיכם בעיסוי כפות הרגליים. קנו שמן בסיס טוב, שקדים, זרעי ענבים אפשר להסתפק גם בשמן זית הוסיפו 2 טיפות לבנדר ועסו כל רגל בנפרד. מעבר להכנסת ילדיכם לשנת הלילה שלהם רגועים ושלווים, סיפקתם להם מגע וחום שיעשו להם ולכם טוב ועל הדרך חיזקתם להם את מערכת החיסון.
4. מרחו להם על הלחם ממרח שקדים, דבש, מולסה חלווה ביתית במקום שוקולד.
5 הרגילו אותם ליוגורט ביו טבעי ללא סוכר והוסיפו לו פרי חתוך,בננה,תפוח,גויאבה ופזרו בתוך היוגורט זרעי פשתן טחונים (לטחון במקום). כך תספקו להם ויטמינים מהפרי, סידן החיוני לבנית העצם וחיידקים פרוביוטים לאיזון הפלורה במעי (למלחמה כנגד החיידקים הרעים) וחומצת שומן אומגה 3 החיונית לתפקודי המוח והזכרון שלהם.
להלן מתכון מנצח להכנת רולדת שוקולד תמרים שהילדים שלי מתים על זה באופן אישי.

1. רסק תפוחי עץ טרי. (ניתן להשיג בחנויות טבע ואפילו בסופר ראיתי)
2. 2 כפות קקאו
3. כף שמן קוקוס מכבישה קרה
4. כוס תמרים
4. 2 כפות זרעי פשתן טחונים
5 1/2 כוס אגוזי מלך
6. קוקוס טחון
7. קינמון
אפשר להוסיף כף ממרח שקדים.

מערבבים את כל המרכיבים:התמרים (שוטפים ומועכים אותם למחית) יחד עם רסק התפוחים,זרעי פשתן טחונים, אגוזי מלך שוברים אותם עם פטיש שניצלים (שמים את האגוזים מתחת לשקית או מגבת), מוסיפים קוקוס טחון עם קינמון.
את הקקאו ושמן קוקוס מחממים קלות ומערבבים ליצירת עיסה.מכניסים למקרר ומגישים קר

נירית פרידלנדר
נטורופתיה-יעוץ ותזונה

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes