יום שישי, 20 בנובמבר 2009

דיאטות כסאח - האם זה כדאי?

כמה פעמים ניסיתים לרדת במשקל וזה לא הלך? כמה פעמים אמרתם שהיום לא תכניסו כלום לפה כי אתמול זללתם? ניסיתם את כל הדיאטות בעולם, את כל הסוגים והמינים והינה אתם כבר 20 שנה לא אוכלים כלום אבל אתם בעלי עודף משקל שמסרב להיפרד מכם. שאלתם את עצמיכם מדוע?

ככל שאדם יעשה יותר דיאטות בחייו כך יהיה קשה לו יותר לרדת במשקל ולשמור על משקל תקין. לגופינו נדרשת אנרגיה כדי לתפקד. הגוף שלנו מכניס אנרגיה באמצעות האוכל שהוא מקבל ומוציא אנרגיה שמשתחררת תוך כדי הפקת חום.
בזמן שאנו נחים הגוף שלנו עובד. מערכות הגוף השונות הנשימה המטאבוליזם השרירים הכל פועל ולא נח לרגע. העבודה הזו עולה לו בהוצאת אנרגיה שמתבטאת בהוצאת קלוריות. רוב הקלוריות שלנו ביממה נשרפות מפעילות גופנו במנוחה. זה נקרא BMR . ככל שהBMR שלנו גבוה יותר כך נאבד יותר קלוריות ונרזה.

במה תלוי הBMR?
ובכן הרבה גנטיקה אך גם במסת השריר ובתזונה שלנו.

גוף שעבר דיאטות כסאח, וחי רוב הזמן בצום ארוך בין ארוחה לארוחה מאבד רכיבים תזונתיים חשובים והוא לומד, שהוא צריך לשמור על המאגרים המדוללים שלו.  והגוף מבין שכדי לשרוד אסור לו לבזבז את המעט שעוד נותר.
הוא לא יודע מתי תופיע  הדיאטה הבאה.  הוא לומד להתייעל ולתפקד מתוך מינימום הוצאה אנרגטית. זו הסיבה שככל שתרבו בדיאטות יהיה קשה לכם לרדת במשקל. אולם אם תאכלו כמו שצריך ותספקו לגוף את כל צרכיו כל הזמן, לתקופה ממושכת, ילמד הגוף במשך הזמן להשתחרר מהיעילות שסיגל לעצמו והוא יטה לבזבז אנרגיה רבה יותר.
בנו אמון עם גופכם ולמדו אותו לדעת שאתם תספקו לו תמיד את התזונה הנדרשת עבורו.
זכרו שהגוף שלנו עם כל מה שנעשה לו ישאף תמיד לחזור לאיזון.
כדי לרדת במשקל העלו את הצריכה האנרגטית שלכם ובמקביל את הפעילות הגופנית.פעילות גופנית, רבותי, היא בלתי נמנעת לכל מי שרוצה לשמור על משקל גוף תקין. פעילות גופנית מעלה מסת שריר, מסת שריר מעלה BMR וזה שם המשחק.
בהצלחה,
נירית פרידלנדר
נטורופתיה-יעוץ ותזונה

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes