יום שישי, 17 ביוני 2011

גיל המעבר וגלי חום-לא חיים עם זה פותרים את זה!


גיל המעבר
בסביבות גיל ה-50 עם תום קבלת הוסת אצל אישה,מתרחשים בגופה תהליכים שונים המדגישים חשיבותו של האסטרוגן בביולוגיה הנשית. נשים רבות בתקופה זו שיכולה להימשך בין שנתיים ל 10  שנים יחוו: גלי חם,הפרעות בשינה,מגרנות, כאבי ראש, מצבי דכדוך וחרדות, הפרעות בקצב הלב, הזעות לילה,תכיפות ודחיפות במתן שתן עלייה ברמת השומנים בדם,עייפות,קשיים בריכוז,בלבול,הפרעות זיכרון  ועוד.
בד בבד עולה הסיכון למחלות לב,אוסטאופורוזיס,סרטן וסכרת.

חשוב לדעת שיש דרך למנוע את המחלות ואף להקל על הסמפטומים. על האישה  לדעת שהיא יכולה לעזור לעצמה ויכולה לשפר את איכות חייה.

ההמלצות החשובות לאישה בתקופה זו הם:
1.      צרכו הרבה סידן ממקורות טובים לשמירה על בריאות העצם

מזונות עשירים בסידן: שקדים (וגם ממרח שקדים-שקדיה),עלים ירוקים,קטניות (שעועית לבנה עשירה בסידן), סויה,אצות,כרוב (ועוד יותר כרוב סיני),סרדינים,דבלים (תאנים יבשות)

2.      הפחיתו עד למקסימום מוצרי חלב-

חלב על פי מחקרים רבים, ולמרות פרסומים של חברות החלב המשווקים באנטנסיויות את מוצריהם בטענה כוזבת שזה לטובתינו (אנטרס כלכלי גרידא המכניס מליארדים לכיסם)- מוכיחים וזה כבר לא סוד, כי חלב מזיק לבריאות, מדלל את העצם, מעלה סוכר וכולסטרול ומעלה סיכון לסכרת ולסרטן. גבינות שמנות (עיזים או כבשים)פרוביוטיות במינון של תבלין לא יזיק.
3.      הפחיתו צריכת מזונות עם זרחן כגון קינלי, ומוצרים שמוסיפים להם צבע צהוב זרחני הגורם לבריחת סידן מהעצם.

4.      הגבירו צריכת  מזונות פיטואסטרוגנים כגון:

טופו, מיסו, פולי סויה,אדממה,זרעי פשתן (לאכול טחונים במקום כך ביום -את הזרעים ניתן לשמור במקרר לאורך זמן.),שומר, סלרי,קטניות,ברוקולי,שום ובצל.
פיטואסטרוגנים אלו מזונות השומרים על איזון ההורמונים בדם.חשוב במיוחד בתקופה זו בה האיזון ההורמונאלי משתנה.

5.      הפחתת מזון מהחי-

ידוע כבר והוכח במחקרים,כי שומן מהחי מעודד תהליכים דלקתיים בגוף המהווים בסיס למחלות קשות. צריכת שומן בקר מעלה סיכון לטרשת עורקים,מחלות לב וסרטן.
חלבון מהחי יוצר בגוף סביבה חומצית המעודדת הפרשת סידן מהעצם.
על כן מומלץ להמנע מבשר בקר (לשמור לאירועים חגיגיים).
ניתן לצרוך עוף רזה הכולל חזה עוף או שוק ללא עור,חזה הודו, אפשרי עד פעמיים בשבוע.

6.      המנעות משומן רווי ומשומן טראנס-

 אוכל מתועש ומעובד מלא בשומן רווי,שומנים מוקשים,צבעי מאכל,חומרים משמרים המזיקים ופוגעים בבריאות. שומנים מסוג זה לאורך זמן גורמים לעלייה במחלות לב וסרטן. קראו תמיד את הרכיבים של המוצרים שאתם קונים ובחרו זה עם מיעוט הרכיבים.
7.      הרבו בירקות ופירות.

בירקות ופירות יש הרבה מאד סיבים החשובים לבריאותינו. הם מורידים כולסטרול,מפחיתים סיכון למחלת לב, משפרים פעילות מעיים, מסייעים בתהליך הרזיה ומורידים סוכר. ירקות נמצאו במחקרים אחרונים כשומרים על בריאות העצם! צרכו הרבה עלים ירוקים העשירים באנטי אוקסידנטים המחזקים גם את פעילות הלב ואת מערכת החיסון.
8.      אכלו פעמיים בשבוע דגים מהים הצפוני

סרדינים,הליבוט,מקרל (לא מעושן), פורל,קוד,סלמון. דגי בריכה ניזונים מאוכל מועשר באומגה 3 ועל כן ניתן גם לצרוך מהם:לברק,פרידה,מוסר,דניס. בורי מומלץ אף הוא.
עדיף לצרוך דגים קטנים.

ההמלצה החשובה ביותר, שבלעדיה שום תזונת פלאים לא תספיק היא פעילות גופנית יום יומית במשך 30 דקות לפחות שנמצאה כמשפרת גלי חום, וכשומרת על העצם דחוס מפני הדללות בלתי נמנעת.

נירית פרידלנדר
נטרופתיה-יעוץ ותזונה




לשיפור מהיר של התסמינים ניתן להיעזר בצמחי מרפא המותווים לטיפול בגיל המעבר ועל כך בכתבה הבאה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes