יום שישי, 17 ביוני 2011

צמחי מרפא בגיל המעבר

גלי חום,פלפיטציות (דפיקות לב),מגרנות ואינסומניה הם רק חלק מבעיות שחוות נשים בגיל המעבר.רק נשים שסובלות מגלי חם יכולות להבין עד כמה הדבר נורא, בלתי נסבל ובהתלווה לכך תסמינים נוספים כמו נדודי שינה,כאבי ראש ועייפות, הרי שכל איכות החיים נפגעת והחיים הופכים להיות בלתי נסבלים.
לרפואה הקונבנציונלית יש להציע תחליפי  הורמונים מתוך מחשבה שאם אסטרוגן יורד בגוף צריך להוסיף לו מבחוץ. היום ברור יותר ויותר שפתרון זה עלול להזיק ולהעלות סיכונים למחלת הסרטן.המחקרים מאד שנויים במחלוקת וכל כמה שנים מחקר חדש מפריח את קודמו.

למה לקחת סיכון? לרפואת הצמחים המודרנית המתבססת על רפואה מסורתית,ניסיון של אלפי שנות שימוש בצמח ומחקרים מערביים יש הרבה מה להציע. הסיכונים אינם קיימים והפתרון הוא הוליסטי המשפר את יכולת הגוף לקדם ולעזור לעצמו.במאמר זה אביא דוגמא לכמה צמחים מובילים לגיל המעבר המלווה בסמפטומים קשים ופחות קשים.(אין שום סיבה להשלים גם עם אי נוחות אם יש דרך לשפר)

הקוהוש השחור cimicifuga

צמח מאד נחקר בשנים האחרונות בשל החומרים הפעילים שבו וגם בהקשר לטיפול משלים בסרטן השד כקושר אסטרוגן ומפחית רמות הורמון LH  בדם.
 צמח מאד אפקטיבי ותמיד נשתמש בו לטיפול בתסמיני גיל המעבר
הקוהוש הוא צמח אמנוגוגי ורגולטור הורמונלי. כלומר מקדם וסת לא סדירה ומאזן מערכת הורמונלית
מתי נשתמש בו?
צמח הקוהוש השחור ידוע ביכולותיו לטפל בבעיות של גלי חום, הזעות לילה,יתר פעילות עצבית המתבטא ב: חוסר שקט, חרדה,עצבנות.
הקוהוש השחור נוגד עווית ובכך מרגיע כאבים, מרפה. בנוסף מוריד לחץ דם. בגיל המעבר ייתכנו גם דלקות פרקים,אוסטאופורוזיס.הסימיסיפיוג'ה בעלת יכולת אנטי דלקתית ומותווה להדללות העצם.
 שימוש נוסף של הצמח זה בחדר לידה לשיכוך כאבים בצירים.
הצמחים שישתלבו עם צמח זה בפורמולה לגיל המעבר זה הויטקס והדיאוסקוריאה.

DIOSCOREA   בטטה

הבטטה דומה לסטימיסיפיוג'ה בכך שהיא מטפלת בגלי חום,אנטי דלקתית אך יותר עדינה ולוקח לה יותר זמן להשפיע.אולם הדיאוסקוריאה יודעת לעבוד על הכבד להניע ולהמריץ מיצי מרה דבר המשפר תפקוד כבד ותהליכי דהטוקס (ניקוז רעלים).צמח היודע להרגיע,לפנות חום,לטפל בגלי חום,ואף לעזור באבני מרה.נשתמש אצל אישה בגיל המעבר עם תקיעות כבדית.

אנמרנה
צמח המגיע אלינו מהמסורת הסינית כשהמשמעות של הצמח בסינית זה להבין את האם. הסינים הבינו את התהליך הטבעי שקורה בגוף האישה בתקופת גיל המעבר. יש ירידה ביין בחומר,קיימת ירידה הורמונלית הגורמת לגלי חום,יובש נרתיקי,הזעות לילה ועוד תופעות המכונות בשפה הסינית חום כתוצאה מחוסר. לכן נרצה להזין וללחלח. אנמרנה הוא צמח שיודע לעשות זאת.הוא מריר וקר בעל יכולת אנטיספטית. מזין ומוסיף לחות. בנוסף הוא כולוגוג כלומר ממריץ מרה ועובד על הכבד.אנמרנה מכילה ספונינים טריטפנואידים –סארספוג'נין שהוא חומר שנחקר בזכות הפעילות האנטי סרטנית שלו.
 ניתן לתת את הצמח ביחד עם תרופות לטיפול בסרטן כטיפול תומך וללא חשש השפעה על המנגנונים התרופתיים.

ויטקס-שיח אברהם
צמח חשוב ביותר בכל מה שקשור לבעיות על רקע חוסר איזון הורמונלי.נשתמש בו בכאבי מחזור,תסמונת קדם וסתית,אנדומטריוזיס מנוררגיה דימום וסתי כבד ובמנופאוזה שמופיעה ביחד עם דכדוך,יובש נרתיקי, ירידה בחשק מיני ובמצב שעדיין יש וסתות.

צמח שעושה פלאים ולעיתים צריכתו בלבד תעשה שיפור משמעותי.


נירית פרידלנדר
נטורופתיה וצמחי מרפא

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes