יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

סיבים תזונתיים חשיבותם במזוננו.

סיבים תזונתיים הינם אותו חומר המצוי בקליפה שבצמח ואותו בני האדם לא מסוגלים לעכל. סיבים מצויים בקליפות של ירקות, פירות, בגרעינים ובזרעים. התאית שמערכת העיכול שלנו אינה מסוגלת לעכל ולפרק, סופחת אליה חומרים מזיקים בגופינו כגון שומנים  סוכרים ורעלים ועוזרת להוציאם מהגוף דרך פי הטבעת בעודה מגדילה את נפח הצואה ודוחקת את החידקים החוצה. הסיבים התזונתיים הינם רכיב תזונה משמעותי וחשוב ביותר בתפריט שנועד לשמור על בריאות תקינה.
תרומתם של הסיבים התזונתיים:

1. הורדת רמת הסוכר בדם- סיבים מפריעים לספיגת הסוכר בדם, ולכן עלית הסוכר בדם הינה הדרגתית ומשדרת יותר שובע. כאשר קצב ספיגת הסוכר בדם הוא מהיר וחד יכול להיווצר שיבוש של רמת הסוכר בדם.
2. סיוע בתהליכי הרזיה והורדת כמות השומנים בדם- סיבים מגבירים תחושת שובע ומלאות בקיבה ומעלים נפח המזון בקיבה. כתוצאה מכך  מקטינים צריכת מזון ופחות שומנים נכנסים לגופינו.
 3. מסייע בפעילות מעיים תקינה  ובפריסטלטיקה של מערכת העיכול, מגדיל נפח הצואה שיוצר לחץ על דפנות מערכת העיכול וקצב תנועתיות הקיבה גובר ותדירות היציאות עולה.
4. הורדת רמת הכולסטרול בדם - הסיבים סופחים את חומצות המרה בבמערכת העיכול ובכך מונעים מחזורם ועוד כולסטרול נדרש לניצול נוסף של יצור מלחי מרה.

הסיבים התזונתיים כאמור מצויים בכל אותם מזונות "מלאים" אורז מלא, לחם מלא,זרעים, גרעינים, קטניות עם הקליפה. ירקות ופירות בעיקר בקליפה. ככל שתרבו בצריכה קבועה ויום יומית של סיבים תעזרו לעצמיכם בשמירה על בריאות טובה.

נירית פרידלנדר
נטרופתיה-יעוץ ותזונה


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes